Dyrektor Zabytkowej Kopalni Ignacy w Rybniku ogłasza nabór na stanowisko specjalisty do spraw marketingu w Dziale Marketingu i Sprzedaży.
Chcesz rozwijać swoją karierę zawodową w jednym z najciekawszych obiektów turystyki industrialnej w Polsce? Aplikuj na stanowisku specjalisty do spraw marketingu.
Uwaga! W dniu 10.07.2025 r. dokonano aktualizacji ogłoszenia. Nowy termin przesłania aplikacji: 21.07.2025 r. do 16.00. Rozmowy z kandydatami w dniach 22-24.07.2025 r.
Ogólny opis stanowiska specjalisty do spraw marketingu
Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za kompleksowe prowadzenie działań marketingowych, reklamowych i promocyjnych usług Zabytkowej Kopalni Ignacy związanych z działalnością statutową, polegającą m.in. na upowszechnianiu dziedzictwa kultury przemysłowej Rybnika i województwa śląskiego, prowadzeniu edukacji kulturowej i naukowej oraz rekreacji.
Obowiązki w sposób szczególny będą obejmowały tworzenie i dystrybucję treści marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowych kanałów komunikacji. Zadania będą realizowane we współpracy z pracownikami instytucji, zleceniobiorcami świadczącymi na rzecz instytucji usługi graficzne, zakupu mediów czy druku oraz interesariuszami instytucji.
Szczegółowy zakres obowiązków specjalisty do spraw marketingu
Pracownik odpowiedzialny będzie za podejmowanie działań w zakresie marketingu offline, public relations oraz marketingu online.
Marketing offline i Public Relations (PR)
- realizacja działań marketingu bezpośredniego w stosunku do odbiorców oferty instytucji
- organizacja i koordynacja działań promocyjnych (np. udział w spotkaniach, wydarzeniach branżowych, targach turystycznych, konferencjach)
- nadzór nad projektowaniem i produkcją materiałów drukowanych (np. plakatów, ulotek, katalogów, roll-upów, banerów itp.), tworzenie treści, przygotowanie do druku, nadzór nad procesem drukarskim i dystrybucją
- wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej (SIW) Miasta Rybnika i Zabytkowej Kopalni Ignacy w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej instytucji
- analiza rynku i benchmarking, analiza danych monitoringu mediów
- tworzenie i dystrybucja informacji prasowych lub artykułów sponsorowanych w mediach tradycyjnych i cyfrowych
- współpraca z wydawcami lub domami mediowymi przy planowaniu i realizacji kampanii reklamowych w mediach tradycyjnych
- współpraca z przedstawicielami mediów, dziennikarzami, interesariuszami lokalnymi i branżowymi w zakresie promocji i marketingu miejsc oraz działalności instytucji
- pozyskiwanie patronatów medialnych dla projektów i wydarzeń instytucji
- organizacja konferencji prasowych i działań PR
Marketing internetowy
- administracja stroną internetową instytucji w systemie CMS WordPress (obecnie wersja 6.8.1), obejmująca: redakcję i publikację treści, bieżącą aktualizację informacji, dbałość o czytelność treści i ich zgodność z zasadami SEO z wykorzystaniem narzędzi takich jak Yoast SEO, WCAG 2.1 oraz standardami UX/UI
- obsługa i konfiguracja cyfrowych narzędzi analitycznych i marketingowych, w tym m.in. Google Analytics, Google Tag Manager, Google Ads, Google Search Console, Google Trends
- prowadzenie i rozwój profili instytucji w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, X (Twitter), LinkedIn, YouTube, TikTok, TripAdvisor, w tym: planowanie kalendarza publikacji, tworzenie angażujących treści, moderacja komentarzy i wiadomości, analiza wyników zgodnie z celami strategii komunikacyjnej instytucji
- prowadzenie i rozwój newslettera: obsługa systemu do mailingu, segmentacja odbiorców, redakcja treści, przygotowanie graficzne wysyłek, analiza wskaźników otwarć i kliknięć
- administrowanie wizytówką Google (Google Business Profile)
- nadzór i moderacja treści w agregatorach opinii wykorzystywanych przez instytucję
- tworzenie i redagowanie treści marketingowych o charakterze pisemnym i/lub audiowizualnym w kanałach komunikacji cyfrowej
- tworzenie prostych kreacji graficznych na potrzeby komunikacji cyfrowej
- posługiwanie się narzędziami sztucznej inteligencji wspomagającymi codzienną pracę marketingową, np. ChatGPT (generowanie i redakcja treści, planowanie komunikacji), Canva AI (tworzenie materiałów graficznych), Gemini, Claude.ai lub podobnych
- monitorowanie trendów w marketingu kultury i narzędzi cyfrowych
Zadania dodatkowe
- doraźne wsparcie działań zespołu Kopalni w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych, wystaw, edukacji i interpretacji dziedzictwa, realizacji projektów merytorycznych i pozyskiwania środków zewnętrznych w miarę potrzeb wynikających z bieżącej działalności instytucji
- doraźne wsparcie zespołu Kopalni w zakresie obsługi klienta indywidualnego i grupowego w miarę potrzeb wynikających z bieżącej działalności instytucji
Na stanowisku są oferowane:
- forma zatrudnienia: umowa o pracę w samorządowej instytucji kultury
- wymiar czasu pracy – 1/1 etatu (przeciętnie 40 godzin tygodniowo) od poniedziałku do niedzieli zgodnie z grafikiem pracy, przy czym w ciągu miesiąca kalendarzowego łączna liczba dni weekendowych wyniesie nie więcej niż 3 dni
- miejsce świadczenia pracy: Rybnik, dzielnica Niewiadom, ul. Ignacego Mościckiego 3
- wsparcie rozwoju kompetencji zawodowych i możliwość podnoszenia kwalifikacji
- przez przystąpieniem do realizacji zadań wybrany przez pracodawcę zakres szkoleń
Wymagania niezbędne (obowiązkowe)
- wykształcenie co najmniej średnie
- biegła znajomość języka polskiego
- doświadczenie w zakresie spraw związanych z marketingiem (bez konieczności dokumentowania stażu pracy)
- umiejętność posługiwania się komputerowymi aplikacjami biurowymi
- dyspozycyjność i gotowość pracy w weekendy (nie więcej niż 3 dni weekendowe w miesiącu)
- terminowość i rzetelność
- staranność, sumienność, wysoka kultura osobista, odpowiedzialność
- komunikatywność i umiejętność współpracy w zespole
- odporność na stres i elastyczne reagowanie na zmiany
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na opisanym w ogłoszeniu stanowisku
Wymagania dodatkowe (mile widziane, nieobowiązkowe)
- wykształcenie wyższe
- doświadczenie zawodowe w zakresie popularyzacji nauki i/lub marketingu internetowego
- doświadczenie w pracy w podmiotach związanych z kulturą, rekreacją, turystyką lub obiekcie dziedzictwa kultury przemysłowej
- umiejętność kreatywnego pisania
- znajomość komunikatywna języka angielskiego lub niemieckiego lub czeskiego
Przebieg rekrutacji i wymagane dokumenty
1. Złożenie podania o pracę
Aby wziąć udział w naborze należy złożyć:
- wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy wg wzoru, stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia dostępnego online, dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- kserokopie/a świadectw/a pracy (jeśli kandydat/ka takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy
- syntetyczny pisemny (do 1 strony A4) autorski opis działań marketingowych skierowanych do klientów Zabytkowej Kopalni Ignacy w Rybniku
Do aplikacji można dołączyć fakultatywnie:
- inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności, przebyte kursy,
- pisemne referencje dla kandydatka/kandydatki z dotychczasowych miejsc pracy
Dokumenty należy przesłać na adres email: m.rymut@kopalniaignacy.pl (w tytule e-maila proszę wpisać „Nabór nr 1/2025 w Zabytkowej Kopalni Ignacy”) lub dostarczyć osobiście do siedziby Zabytkowej Kopalni Ignacy w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór nr 1/2025 w Zabytkowej Kopalni Ignacy” w terminie do dnia 21 lipca 2025 roku do godz. 16:00.
Podania o pracę, które wpłyną po powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku zastrzega sobie prawo do bezpośredniego kontaktu i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną tylko wybrane osoby, których wybór nastąpił w oparciu o analizę informacji zawartych w kwestionariuszu osobowym.
2. Rozmowa kwalifikacyjna z udziałem dyrektora instytucji
W trakcie rozmowy kandydaci będą proszeni o przedstawienie swojego doświadczenia zawodowego oraz jakie mają oczekiwania w stosunku do pracodawcy. Planowane terminy rozmów rekrutacyjnych: 22 lipca -24 lipca 2025 r. w godzinach popołudniowych
Pozostałe informacje dotyczące rekrutacji
Przewidywany termin zatrudnienia: sierpień/wrzesień 2025 roku. Ogłoszenie dostępne również w Biuletynie Informacji Publicznej Zabytkowej instytucji.
Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku zastrzega sobie prawo do nierozstrzygania rekrutacji bez podania przyczyn odwołania procesu naboru lub wydłużenia terminu trwania procedury naboru.