Dyrektor Zabytkowej Kopalni Ignacy w Rybniku ogłasza nabór na stanowisko specjalisty do spraw marketingu w Dziale Marketingu i Sprzedaży.

Chcesz rozwijać swoją karierę zawodową w jednym z najciekawszych obiektów turystyki industrialnej w Polsce? Aplikuj na stanowisku specjalisty do spraw marketingu.

Uwaga! W dniu 10.07.2025 r. dokonano aktualizacji ogłoszenia. Nowy termin przesłania aplikacji: 21.07.2025 r. do 16.00. Rozmowy z kandydatami w dniach 22-24.07.2025 r.

Ogólny opis stanowiska specjalisty do spraw marketingu

Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za kompleksowe prowadzenie działań marketingowych, reklamowych i promocyjnych usług Zabytkowej Kopalni Ignacy związanych z działalnością statutową, polegającą m.in. na upowszechnianiu dziedzictwa kultury przemysłowej Rybnika i województwa śląskiego, prowadzeniu edukacji kulturowej i naukowej oraz rekreacji.

Obowiązki w sposób szczególny będą obejmowały tworzenie i dystrybucję treści marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowych kanałów komunikacji. Zadania będą realizowane we współpracy z pracownikami instytucji, zleceniobiorcami świadczącymi na rzecz instytucji usługi graficzne, zakupu mediów czy druku oraz interesariuszami instytucji.

Szczegółowy zakres obowiązków specjalisty do spraw marketingu

Pracownik odpowiedzialny będzie za podejmowanie działań w zakresie marketingu offline, public relations oraz marketingu online.

Marketing offline i Public Relations (PR)

  1. realizacja działań marketingu bezpośredniego w stosunku do odbiorców oferty instytucji
  2. organizacja i koordynacja działań promocyjnych (np. udział w spotkaniach, wydarzeniach branżowych, targach turystycznych, konferencjach)
  3. nadzór nad projektowaniem i produkcją materiałów drukowanych (np. plakatów, ulotek, katalogów, roll-upów, banerów itp.), tworzenie treści, przygotowanie do druku, nadzór nad procesem drukarskim i dystrybucją
  4.  wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej (SIW) Miasta Rybnika i Zabytkowej Kopalni Ignacy w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej instytucji
  5. analiza rynku i benchmarking, analiza danych monitoringu mediów
  6. tworzenie i dystrybucja informacji prasowych lub artykułów sponsorowanych w mediach tradycyjnych i cyfrowych
  7. współpraca z wydawcami lub domami mediowymi przy planowaniu i realizacji kampanii reklamowych w mediach tradycyjnych
  8. współpraca z przedstawicielami mediów, dziennikarzami, interesariuszami lokalnymi i branżowymi w zakresie promocji i marketingu miejsc oraz działalności instytucji
  9. pozyskiwanie patronatów medialnych dla projektów i wydarzeń instytucji
  10. organizacja konferencji prasowych i działań PR

Marketing internetowy

  1. administracja stroną internetową instytucji w systemie CMS WordPress (obecnie wersja 6.8.1), obejmująca: redakcję i publikację treści, bieżącą aktualizację informacji, dbałość o czytelność treści i ich zgodność z zasadami SEO z wykorzystaniem narzędzi takich jak Yoast SEO, WCAG 2.1 oraz standardami UX/UI
  2. obsługa i konfiguracja cyfrowych narzędzi analitycznych i marketingowych, w tym m.in. Google Analytics, Google Tag Manager, Google Ads, Google Search Console, Google Trends
  3. prowadzenie i rozwój profili instytucji w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, X (Twitter), LinkedIn, YouTube, TikTok, TripAdvisor, w tym: planowanie kalendarza publikacji, tworzenie angażujących treści, moderacja komentarzy i wiadomości, analiza wyników zgodnie z celami strategii komunikacyjnej instytucji
  4. prowadzenie i rozwój newslettera: obsługa systemu do mailingu, segmentacja odbiorców, redakcja treści, przygotowanie graficzne wysyłek, analiza wskaźników otwarć i kliknięć
  5. administrowanie wizytówką Google (Google Business Profile)
  6. nadzór i moderacja treści w agregatorach opinii wykorzystywanych przez instytucję
  7. tworzenie i redagowanie treści marketingowych o charakterze pisemnym i/lub audiowizualnym w kanałach komunikacji cyfrowej
  8. tworzenie prostych kreacji graficznych na potrzeby komunikacji cyfrowej
  9. posługiwanie się narzędziami sztucznej inteligencji wspomagającymi codzienną pracę marketingową, np. ChatGPT (generowanie i redakcja treści, planowanie komunikacji), Canva AI (tworzenie materiałów graficznych), Gemini, Claude.ai lub podobnych
  10. monitorowanie trendów w marketingu kultury i narzędzi cyfrowych

Zadania dodatkowe

  1. doraźne wsparcie działań zespołu Kopalni w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych, wystaw, edukacji i interpretacji dziedzictwa, realizacji projektów merytorycznych i pozyskiwania środków zewnętrznych w miarę potrzeb wynikających z bieżącej działalności instytucji
  2. doraźne wsparcie zespołu Kopalni w zakresie obsługi klienta indywidualnego i grupowego w miarę potrzeb wynikających z bieżącej działalności instytucji

Na stanowisku są oferowane:

  • forma zatrudnienia: umowa o pracę w samorządowej instytucji kultury
  • wymiar czasu pracy – 1/1 etatu (przeciętnie 40 godzin tygodniowo) od poniedziałku do niedzieli zgodnie z grafikiem pracy, przy czym w ciągu miesiąca kalendarzowego łączna liczba dni weekendowych wyniesie nie więcej niż 3 dni
  • miejsce świadczenia pracy: Rybnik, dzielnica Niewiadom, ul. Ignacego Mościckiego 3
  • wsparcie rozwoju kompetencji zawodowych i możliwość podnoszenia kwalifikacji
  • przez przystąpieniem do realizacji zadań wybrany przez pracodawcę zakres szkoleń

Wymagania niezbędne (obowiązkowe)

  • wykształcenie co najmniej średnie
  • biegła znajomość języka polskiego
  • doświadczenie w zakresie spraw związanych z marketingiem (bez konieczności dokumentowania stażu pracy)
  • umiejętność posługiwania się komputerowymi aplikacjami biurowymi
  • dyspozycyjność i gotowość pracy w weekendy (nie więcej niż 3 dni weekendowe w miesiącu)
  • terminowość i rzetelność
  • staranność, sumienność, wysoka kultura osobista, odpowiedzialność
  • komunikatywność i umiejętność współpracy w zespole
  • odporność na stres i elastyczne reagowanie na zmiany
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na opisanym w ogłoszeniu stanowisku

Wymagania dodatkowe (mile widziane, nieobowiązkowe)

  • wykształcenie wyższe
  • doświadczenie zawodowe w zakresie popularyzacji nauki i/lub marketingu internetowego
  • doświadczenie w pracy w podmiotach związanych z kulturą, rekreacją, turystyką lub obiekcie dziedzictwa kultury przemysłowej
  • umiejętność kreatywnego pisania
  • znajomość komunikatywna języka angielskiego lub niemieckiego lub czeskiego

Przebieg rekrutacji i wymagane dokumenty

1. Złożenie podania o pracę

Aby wziąć udział w naborze należy złożyć:

  • wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy wg wzoru, stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia dostępnego online, dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • kserokopie/a świadectw/a pracy (jeśli kandydat/ka takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy
  • syntetyczny pisemny (do 1 strony A4) autorski opis działań marketingowych skierowanych do klientów Zabytkowej Kopalni Ignacy w Rybniku

Do aplikacji można dołączyć fakultatywnie:

  • inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności, przebyte kursy,
  • pisemne referencje dla kandydatka/kandydatki z dotychczasowych miejsc pracy

Dokumenty należy przesłać na adres email: m.rymut@kopalniaignacy.pl (w tytule e-maila proszę wpisać „Nabór nr 1/2025 w Zabytkowej Kopalni Ignacy”) lub dostarczyć osobiście do siedziby Zabytkowej Kopalni Ignacy w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór nr 1/2025 w Zabytkowej Kopalni Ignacy” w terminie do dnia 21 lipca 2025 roku do godz. 16:00.

Podania o pracę, które wpłyną po powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku zastrzega sobie prawo do bezpośredniego kontaktu i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną tylko wybrane osoby, których wybór nastąpił w oparciu o analizę informacji zawartych w kwestionariuszu osobowym.

2. Rozmowa kwalifikacyjna z udziałem dyrektora instytucji

W trakcie rozmowy kandydaci będą proszeni o przedstawienie swojego doświadczenia zawodowego oraz jakie mają oczekiwania w stosunku do pracodawcy. Planowane terminy rozmów rekrutacyjnych: 22 lipca -24 lipca 2025 r. w godzinach popołudniowych

Pozostałe informacje dotyczące rekrutacji

Przewidywany termin zatrudnienia: sierpień/wrzesień 2025 roku. Ogłoszenie dostępne również w Biuletynie Informacji Publicznej Zabytkowej instytucji.

Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku zastrzega sobie prawo do nierozstrzygania rekrutacji bez podania przyczyn odwołania procesu naboru lub wydłużenia terminu trwania procedury naboru.

Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami używanej przeglądarki.